Thursday, October 26, 2017

TSL'de 9.hafta itibariyle şut verileri

Bir önceki yazımın ilk kısmında şutların lokasyonları ve gol olma oranları ile ilgili bazı verileri yayınlamıştım. Bu sefer takımların salt ve kaleyi bulan şutlar bazında gol atma becerilerini lig ortalamasına kıyasla dört dilime bölünmüş grafiklerde göstermek istedim. Her iki görselde kullanılan verilerde penaltıdan atılan ve rakiplerin kendi kalelerine attığı golleri hariç tuttum. 

İlk tabloda takımları şut ve gol sayılarının lig ortalamalarına mesafesine göre yerleştirdim. 




İkinci tabloda takımları kaleyi bulan şut yüzdelerinin ve bu şutların gol olma yüzdelerinin lig ortalamasına mesafesine göre yerleştirdim.




Geçtiğimiz iki sezonda bu iki tablo aşağıdaki gibi oluşmuştu...

Salt sayılar:





Yüzdeler:



Şampiyon adaylarından Beşiktaş'ın bu sezonu ile geçen iki sezonu arasında ciddi farklar var. İleride Beşiktaş'ın bu sezonki durumuna şimdiye dek karşılaşılan rakip güçlerinin sebep olmuş olabilme ihtimalini değerlendireceğim. Ancak bundan sonraki yazımda yukarıdaki metrikleri takımların oynadığı rakiplerinin çektiği şutlar nezninde değerlendirip defansif bir metrik olarak inceleyeceğim.

Not: Bu benim ilk Tableau deneyimimdi. Kullanması son derece keyifliydi. Daha iyi bir sunum biçimi için öneri ve yorumlarınız varsa lütfen paylaşın. Tüm veriler whoscored'dan alınmıştır.

Düzeltme: Tüm grafiklerdeki şut adetlerinden penaltılar düşülmüştür.

No comments:

Post a Comment